Wednesday 19 October 2011

Hukum Allah VS Hukum Manusia



Seorang anggota polis yang tak bertudung telah menahan seorang penunggang motosikal kerana kesalahan tidak memakai helmet...

Polis :awak didapati bersalah kerana menunggang motor tak
pakai helmet!
Penunggang : yeke?

Polis : yela..awak tak tahu ke peraturan jalan raya?
memandu motor dgn tidak memakai
helmet merupakan satu kesalahan jalan raya...
Penunggang : tahu...
Polis : habis tu kalau dah tahu kenapa buat jugak??
saja
nak cari pasal ke? atau
awak saja nak main-mainkan
undang-undang? atau awak
tak ambil berat langsung?
Penunggang : saya minta
maaf atas kesalahan saya...
Polis : dah ! (dengan nada
yang marah ) awk di
saman! jangan cakap
banyak...
awk tak takut ke kena tahan
macam ni? beringat le
sebelum kena...
Penunggang : minta maaf puan,saya sikit pun tak takut
dengan hukuman manusia
kat dunia ni..saya nak tanya sikit..puan pulak xtakut ke
dengan azab Allah di akhirat nanti?saya
cuma melanggar undang2 manusia,tapi
puan lagi dahsyat dan berani
kerana sanggup melanggar
undang2 Allah..
puan kan sebagai orang
islam dan tahu aurat itu
wajib ditutup dan
tahu kan akan di azab di
akhirat nanti dengan azab
yang pedih..saya tak pakai
helmet,tapi...
puan sendiri berani tak pakai
tudung,xtakut kah dengan
Allah? tak tahu ke
peraturan Allah? saja nak
cari pasal ke dengan
agama? atau saja nak
main-mainkan undang2
Allah? atau puan tak ambil
berat langsung?
saya baru buat kesalahan di
dunia ni,dan hukuman saya
sekadar bayar saman
aje..tak sakit apa2 pun,dan lepas
saya bayar nanti saya dah
lepas..tapi puan macamana?
hukuman puan lagi berat dari
saya dan tak tertanggung nak
tahan,fikir2kanlah..
sebelum ajal menjemput
puan,beringatlah sebelum kena....
polis terus terdiam..
kuang3x....:)

No comments :

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...